Eu deja am schimbat România, voi ce ați făcut?!

O să scriu și eu ceva despre nefericitul eveniment de la București.

Nu o să mă declar solidară, pentru că nu declarația mă face să fiu.

Nu o să-mi schimb poza de profil.

Nu o să ies în stradă.

Asta nu o să fac. Am hotărât să ies din muțenia impusă de mine însămi datorită reacțiilor și atitudinilor lipsite de decență.

Oamenii au ieșit aseară în stradă și au acum o atitudine (unii) față de cei care nu au ieșit lipsită de bun simț. Și orice ați crede, nu mă simt și nu o iau personal. Am un regret. Pentru prima dată regret că nu sunt unul dintre bloggerii mari, unul dintre aceia care primește la text sute de distribuiri. Mi-ar plăcea să ajungă textul ăsta la cât mai mulți. Cu numele meu mic, cu vocea fără însemnătate în online-ul românesc, mi-aș dori ecou.

Mi-aș dori ecou să vă arat obrazul meu și toți care vă credeți mai buni prin acțiunea voastră să-l pălmuiți. Căci o palmă primesc de fiecare dată când citesc rândurile unora care se cred mai buni pentru că au ieșt în stradă. Că ei au drepturi, iar ceilalți nu. Că ei schimbă ceva, iar ceilalți mustesc de inutilitate.

Așa să fie? Cu atitudinea asta schimbați voi țara? Cei buni sunt modești. Cei buni sunt decenți. Cei buni nu afișează superioritate. Cei buni schimbă și nu vorbesc ca fanfaronii. Iar cei buni știu că nu sunt chiar așa buni.

Să vorbim puțin de schimbare. Aici suntem de acord. Avem nevoie de ea. Eu, născută în 1983, deja am schimbat ceva în România mea. Îmi educ fata să aibă bun simț. Fata mea are cinci ani. Fata mea dacă vede o țigancă pe stradă mă întreabă de ce doamna aceea caută la tomberon. Doamnă, ați auzit?!

Țiganca e o doamnă. Asta e schimbare.

Fata mea nu aruncă gunoiul pe jos, nu merge pe pistele de biciclete, nu se referă la un om de culoare ca la un negru. Ea știe că toți suntem oameni.

Pe blog, de șapte ani îndemn la lectură, la ieșiri la teatru sau filarmonică. Am făcut asta. Fac asta. Fiecare muncește în felul lui la valoare. Dar reacțiile fac din valoare un cuvânt fără semnificație.

Asta e schimbare, iar eu deja am schimbat. Voi ce ați făcut? Ați scandat în stradă, și-au dat unii demisia și asta vă face mai buni? Mi se pare că e o atitudine fix ca a femeilor care au născut vizavi de femeile fără copii. A naște te proiectează în altă categorie de oameni, a oamenilor care au făcut ceva, care sunt împliniți și bineînțeles care și-au făcut datoria pe acest pământ.

Greșit! De ce nu vedeți că greșiți prin atitudine?! Bravo că ieșiți, că acționați, că provocați. Dar ce schimbați? Faceți voi politică? Dar politica e o ocupație superioară a oamenilor cu calități deosebite. E valabil de la Aristotel. Să vă fac cunoscut și asta. Nu sunt nici proastă, nici incultă, nici ignorantă. În stradă nu ies că mi-e frică de spiritul de masă. Am citit despre asta. Știu ce poate să provoace, la ce poate să îndemne.

Fiecare are motivele lui, iar până când nu o să înțelegem că toți avem drepturi egale, că toți suntem vinovați pentru toți și pentru toate, am citit Dostoievski, da, da, snoabă intelectual, că nici unul nu e deasupra celuilalt ca să poată lovi cu piatra, țara asta o s-o ducă rău, iar umanitatea și mai rău.

Problema este la specia umană, din noi pornesc toate acțiunile urâte și condamnabile. Din noi, nu din altă inteligență necunoscută. Aproape că îmi pare rău că mă expun la atâta critică. Dar o s-o fac. Asta pentru că refuz să ies în stradă și să mă lamentez în public. Și pentru că eu deja am schimbat România. Voi ce ați făcut?

30 Comments
  • sonia
    noiembrie 4, 2015

    Ok. Si mai exact cu ce te putem ajuta noi, arogantii, in afara de faza cu ecoul si obrazul ca nu inteleg exact ce vrei mai exact sa iti facem?

  • Dunia
    noiembrie 4, 2015

    Să nu aveți tocmai această atitudine. Sunteți mai bună ca mine? Eu nu sunt mai bună ca dvs. Toți vrem decență, siguranță, confort, stabilitate în propria țară.

  • sonia
    noiembrie 4, 2015

    Ai prieteni? Intreb serios? Ti-a murit cineva in incendiul din colectiv sau ai un prieten prin vreun spital ars de nu il mai recunosti si ii simti mirosul carnii arse? Sau prieteni ai prietenilor? Ai supravietuit incendiului? Ai vazut oameni resuscitati? Cred ca nici una din toate astea pt ca nu ai mai scrie texte in care sa te plingi de aroganta oamenilor si ai iesi in strada si ai vrea decenta si demnitate pt ca nu stii, nu ai nicio idee e cum sa le gasesti numele pe liste si atunci nu ai cum sa intelegi nimic din ce se intimpla in strada.

    • Dunia
      noiembrie 4, 2015

      Sonia, am mortii mei. Pui multe intrebari si nu te intereseaza neaparat raspunsul.

  • Cristina
    noiembrie 4, 2015

    Sa stii ca si parintii mei m-au crescut cu bun simt, cum probabil te-au crescut si pe tine si cum iti cresti si tu fetita, dar asta nu este de ajuns. Degeaba ma aplec eu pe strada sa ridic un gunoi de pe jos, cand gunoaiele adevarate sunt in clasa politica. In loc sa te simti ofensata ca se simt protestatarii superiori, ar trebuii sa fii mandra de ei. Nici eu nu am iesit aseara in strada pentru ca efectiv nu am stiut (nu prea ma uit la televizor si nu sunt din Bucuresti), dar o sa ies in seara asta. Si o sa ies pentru ca aseara 25.000 de oameni au protestat pasnic, si asta e un lucru minunat, pe care nu il vezi nici in tari „mai civilizate”. Minunat este si felul in care oamenii s-au organizat sa sustina victimele si familiile victimilor de la colectiv. Minunate sunt batranele care si-au donat pensia pe o luna, oamenii care au donat sange si piele si toti cei care au ajutat cum au putut. E usor sa indemni oamenii sa citeasca, pentru ca nu te doare gura sa vorbesti sau mana sa scrii. Dar daca iti doresti un viitor cu adevarat bun pentru fiica ta, trebuie mai mult. Daca nu vrei sa iesi in strada e alegerea ta, dar respecta-i pe oameni care fac asta, pentru ca o fac pentru copii lor si implicit si pentru copilul tau.

    • Dunia
      noiembrie 4, 2015

      Cristina, ii respect. Nu ma simt ofensata deloc, am scris ca nu o iau personal. Nu accept superioritatea doar pentru ca actionez diferit. Din cunostintele mele actuale, faptele trebuie sa aiba efecte pe termen lung.

      Nu ma doare gura, ma doare sufletul ca pe toti care dorim o tara decenta.

  • sonia
    noiembrie 4, 2015

    Eu am pierdut un prieten, altul e in spital in stare critica. Si prin urmare confuzi teribil suferinta cu aroganta si imi pare foarte rau pentru tine. Nu toata lumea are chef sa te menajeze pe tine, sa iti dea tie senzatia ca uite ce mare cacat faci tu si cum schimbi tu romania asa de la distanta, din zona de comfort. Ca ceea ce nu intelegi e ca multi din arogantii astia nenorociti au fost acolo si puteau fi ei si singura diferenta a fost ca nu i-a interesat event-ul din seara aia si au fost in alt loc. Inainte sa te dai lovita in aripa, imagineaza-ti ca cineva nu si-a putut recunoaste un prieten ca nu mai era nimic de recunoscut. Si da, poate iese in strada pentru asta, fiindca nu stie ce sa faca altceva decit sa duca fese si sandvish-uri la spital. Si ca se gindeste ca poate ei ar fi facut chestia asta, ar fi darimat un guvern pentru ca au pierdut altceva.

    • Dunia
      noiembrie 4, 2015

      Imi pare rau pentru prietenii tai. Si oricat esti de nervoasa, de neputincioasa, de disperata, insultele pe care mi se adresezi nu o sa te faca sa te simti mai bine.

      Iar atunci cand unii dintre prietenii mei din lista de fb scriu ca oamenii se impart in categorii, iar cei care nu au iesit in strada nu au drepturi, ma dau lovita in aripa si scriu un asemenea text.

      Atitudinea asta pe cine ajuta? Eu sunt de partea ta, ca intreg al unei tari in care am ramas, in care imi cresc copilul, in care incerc sa muncesc si sa supravietuiesc.

      Consider acel cacat o scapare. Daca mai ai ceva de spus, fara asemnea cuvinte. Asta e casa mea. Multumesc si daca as putea sa ajut cu ceva ranitii, as face-o, cum am facut cand am trait diferite intamplari in viata mea.

    • Corina
      noiembrie 5, 2015

      Tu ai ieșit sa susții victimele și ai ajuns prin a politiza tragicul eveniment. De ce cum gândești tu e mai bine decât cum gândesc eu? Eu NU VREAU SA IEȘI ÎN STRADA PT MINE ȘI COPILUL MEU PT CA EU CONSIDER CA NU EȘTI ÎN MĂSURĂ SĂ ȘTII CE E MAI BINE PT MINE. Mai întâi înțelege despre ce era acest text. Nu cred ca a reiesit lipsa de respect ca ați ieșit. Eu înțeleg ca și voi trebuie sa respectați și pe cei care nu au ieșit. E treaba lor de ce nu. CE AUTORITATE TE RECOMANDA SA ÎMI MIE CUM AR TREBUI SA GÂNDESC ȘI CE E MAI BUN PT MINE?

      • sonia
        noiembrie 11, 2015

        Corina sau cum te cheama, politicile sociale sunt facute de stat, prin urmare statul trebuie sa vegheze asupra societatii si a respectarii regulilor. O societate nu poate fi rupta de politic. Daca tu sau mai stiu eu, cineva crede ca daca sta acasa nu are legatura cu politica, ei bine are fiindca e un statement personal. Ca in timp ce tu stai acasa, altii in culise fac politici sociale care s-ar putea sa nu fie facute pentru tine si sa nu te ajute. Nu am iesit in strada pt tine si copilul tau:) Nici nu stiu de unde ai ideea asta, ca a iesit cineva in strada pt tine si copilul tau. De ce ar face un strain pentru tine asta? Am iesit in strada fiindca asa sanctionez eu statul si fiindca vreau sa traiesc intr-o societate cu care sa rezonez si sa nu imi fie greatza.

        • sonia
          noiembrie 11, 2015

          Intr-o societate in care sa nu imi plang prietenii ca au murit ca altii nu si-au facut treaba,ca li s-a rupt. Iesi, nu iesi. E fix treaba ta. Ies eu si alte mii si uite ca avem mici victorii, cum ar fi victor viorel ponta bye bye si altii ca el si poate ii ia si DNA si ne face DNA o surpriza.

        • Corina
          noiembrie 11, 2015

          Corina sau cum mă cheamă crede ca tu ai o problema cu a înțelege despre ce e vorba în propoziție. Ai sărit la atac ca nu ești respectata ca ieși în strada. Fa te rog un copy paste de unde a reiesit asta. Oare cât îi ajuta pe săracii oameni din Colectiv ca ai ieșit în strada. Doar în numele lor ați ieșit. Oamenii aia vor sa fie ce au fost. Își vor VIAȚA inapoi. Inceraca un exercitiu de imaginatie, daca Doamne fereste ai avea 60% corpul ars cat ai fi de multumita si ai avea sentimentul ca ai viata inapoi ca ii ia dna-ul pe unii? Concret ai făcut ceva pt ei? Eu da. Nu cred ca îi interesează nici viorel și nici dna în aceste momente. Fiecare are libertatea de a face/spune ce dorește. De asta se numește stat democratic, doar ca nu se aplica întotdeauna. Și ce faci/zici tu nu este mai BINE decât zic și fac eu. Respectul trebuie sa fie reciproc și nu este nimeni în măsura sa îmi spună ce și cum sa gândesc și sa acționez. Sint repetitive ideile, dar poate le înțelegi pana la urma. Și e urat și penibil sa te folosești de tragedia unor oameni ca sa ieși în evidenta ca om și sa iti expui ideile și convingerile personale. Mult succes în demersul tău.

  • Viorel
    noiembrie 4, 2015

    La mine a ajuns articolul acesta.
    Consider că ai dreptate.
    Şi, pe de altă parte, fără să fiu în ambele tabere, cei care au ieşit n-au greşit cu nimic.
    Sunt doar entuziaşti – cei care sunt de bună credinţă, bineînţeles.
    Cei care ţi-ar fi reproşat ceva, greşesc. Şi atât.

    • Dunia
      noiembrie 4, 2015

      Nu au gresit, sunt de admirat. Eu le-am reprosat atitudinea. Si doar unora dintre ei.

  • Alex Miclos
    noiembrie 4, 2015

    Ca in orice lucru, se impune moderatie. Nu cred ca poate cineva sa fie condamnat pentru atitudine civica, o carenta a Romaniei post revolutionare. Iar tonul materialului, lasand la o parte agresivitatea, cred ca-si permite prea multe. Acum 25 de ani, tocmai datorita acestei atitudini civice (care uneori degenereaza) am ajuns cu totii sa avem pareri si in afara closetului. Nici aceia care au fost in strada nu stiau si nu faceau politica, dar au ajutat Romania la momentul respectiv.
    Spuneam de moderatie. Schimba tu Romania cum stii tu, ca o faci bine, si lasa-i pe ceilalti sa-si exercite simtul civic, ca si ei fac bine. Spune maxim ca nu ii intelegi, dar lasa verdictele, ca pierzi din prestanta.

    Toate cele bune si multa inspiratie.

    • Dunia
      noiembrie 4, 2015

      Deja am pierdut si nici nu stiam ca am prestanta.

      Nu-mi place tonul moralizator, m-as bucura sa vorbim, in afara closetului cum ziceti, civilizat.

      Sa-si exercite, sa actioneze, sa reactioneze. Sa vedem rezultatele atitudinii despre care am incercat sa vorbesc eu.

  • Gabriel
    noiembrie 4, 2015

    Draga Paula, imi e tare greu, sa scriu randurile ce urmeaza, probabil cu greseli gramaticale(fara voia mea). Dar ma intrebam, ce Romanie ai schimbat? Romania din casa ta? Romania aia de pe strada? Romania aia de la magazin? Romania aia din spiatale? Romania aia de scoli? Romania aia din casele de copii? Romania aia care te conduce si te plateste cu ce-i scapa printre degete, eu cred ca mai degraba România ta personala. Nu vreau sa fiu foarte acid, dar nu cred ca o sa il doara nicaieri pe,, domnul” ponta daca ii dai vreo fraza sau vreun dictat din ce scriitor iti trece prin minte. Cu drag un fost coleg de banca!

    • Dunia
      noiembrie 5, 2015

      Dar de ce vorbim despre Ponta? Eu am scris despre o atitudine. Repet, atitudine.

      • Gabriel
        noiembrie 6, 2015

        Hm… Da, isteata foc (pota mi-a trecut pin minte), ma simt ca la stiri, fiecare scoate din context ce vrea. =)) Si uite asa ai ocolit esentialul! Ma rog cine sunt eu sa pun intrebari?! Acelasi uracios fost coleg de banca. Cu drag!

  • Claudia
    noiembrie 4, 2015

    La protestele de acum patru, de acum doi ani aveam si eu prieteni in lista de genul de care spui, „cultura protestului” era la inceput atunci. Inclusiv eu chemam, insistam, ma loveam de sceptici si zeflemitori.
    Am continuat sa ies.
    Nu cunosc victime de la Colectiv, nu merg in cluburi sau la concerte, dar ascult rock. Sa fiu satanista? Sa ma las tulburata de prostia, da prostia, celor care afirma tot felul de aberatii si care mi-ar putea da senzatia ca poporul asta nu merita, ca nu are sanse sa mai fie „salvat”, dar stii ce, continui sa fac tot ce pot face pe langa eforturile din fiecare zi.
    De ce e bine sa iesi in strada? Pentru ca aveam nevoie sa stim ca suntem multi si ca putem. Pentru ca zilnic de miscam intr-un univers cu semeni si unde, fara sa tina de propriile alegeri, se intampla lucruri precum coruptia. Efectele ei sunt dezastruoase din multe puncte de vedere, dupa cum vezi, se mai si moare…

    Intr-o zi o fetita va merge la un concert. Va fi un club? Va fi o sala de spectacole? Poate chiar la teatru… Numai gandul unui scenariu ca cel din Colectiv te va ingrozi. Pentru ca peretii ieftini ce ard ca o torta nu tin cont de educatie…

    Nu te mai lasa influentata de unii si de altii, gandeste tu.
    Eu am iesit de la serviciu si m-am dus sa caut protestul. Nu stiam pe nimeni, m-am alaturat oamenilor. Stii cum sunt ei? Ca NOI.

    • Dunia
      noiembrie 5, 2015

      Claudia, iti amintesc si tie, desi nu cred ca ti-a scapat, eu am scris despre atitudinea unora. Am pus si gard in jur, nu am generalizat.

      Pe mine fenomenul de masa ma sperie, am citit mult despre. Ce s-a intamplat in acel club e infiorator. Nu cred ca am sustinut altceva. Problema este la noi, la oameni. Daca cineva are alta parere, acel cineva mai are si gura mare ca mine, imediat sar toti sa-mi arate cat de anormala sunt eu. Vezi in comentariile de mai sus.

      Schimbarea se impune cu forta si adesea cu violenta. Nu sunt de acord cu violenta si abia accept acea forta autorizata care este dreptatea. Si exista doua modele pentru schimbare, modelul stalinist, prin forta si violenta, si modelul occidental, prin diplomatie, respectarea regulilor si o desfasurare in timp, modelul occidental. Modelul meu nu este Europa Rasariteana, nu in cazul acesta.

      Pentru schimbare, as zice sa incepem sa respectam regulile care fac din noi o tara civilizata, reguli de circulat in trafic, de parcare, reguli de a-ti astepta randul etc. Noi nu respectam reguli. Cum schimbi ceva daca nu respectam nici macar regulile astea de care am amintit eu? Din nou, UNII dintre noi. Nu generalizez.

  • dam167
    noiembrie 5, 2015

    Vreau să vă spun și eu ceva, pe un ton revoltat. Și sper să-mi citiți dracului comentariul – mai ales colegul de bancă și restul echipei cu schimbarea în zona de confort – pentru că eu le-am citit de 2 ori pe ale voastre.

    M-am săturat să aud că o mulțime de oameni nu schimbă nimic. Serviciile publice, cei ce participă la realizarea infrastructurii și toți cei care dau 110% atunci când se poate pentru a face anumite lucruri să meargă – ăștia toți schimbă ceva. Și nu, băi colegu’ de bancă, nu-i nici o zonă de confort, că oamenii ăștia fac școli, specializări, acumulează experiență și răspundere. Și da, e vorba de atitudine în primul rând, că spiritul civic e prezent peste tot. E principiul ”eu nu pot face ce faci tu, tu nu poți face ce fac eu” și asta înseamnă o societate. Și da, pe mine unul mă deranjează că vine unul să-mi spună ”măcar eu fac ceva, chiar dacă nu contează” și mă deranjează pentru că nimeni nu pune preț pe ceva-ul meu – lucru vizibil în articol, de altfel.

    Cât despre schimbare, primul care te fură nu e Ponta. Primul care își bate joc de tine nu e parlamentul, ci omul de lângă tine. Nu din cauza guvernului frânezi brusc și îți stă inima în loc când trece unul pe culoarea roșie a semaforului, ci din cauza ăluia. Nu din cauza lui Oprea greșelile funcționarilor de la finanțe te costă pe tine timp, bani și nervi și tot așa. Mulți dintre noi nu spun că e greșit să-și dea unii demisia prin faptul că nu scandează nimic, ci doar că nu înțeleg fenomenul pentru că nu e așa simplu.

    Ca o concluzie, dacă nu ai ieșit să protestezi nu vrei de fapt schimbare, nu? adică te complaci. La fel de prost am putea spune că majoritatea cetățenilor nu vor schimbare pentru că procentual acea majoritate nu iese în stradă. Observați că nu ating subiectul clubului respectiv pentru că știu atât de puține încât a emite o părere mi s-ar părea o insultă, și asta în ipoteza în care știu ceva (deși foarte puțin) despre normele de protecție la incendiu. Nu despre asta e vorba aici, în articol, și de asta respect comentariile celor implicați direct în fenomen. Nu, atitudinea altora nu o respect.

    • noctambulul
      noiembrie 6, 2015

      That’s the spirit!

    • Gabriel
      noiembrie 7, 2015

      Salut, sunt eu colegul de banca cum preferi? Cu „bai” sau fara „bai” in fine as putea fi grosolan, ma las pagubas. Ce vroiam sa spun de fapt nu e vorba de o persoana anume, putea fi vorba de basescu iliescu etc am dat odata explicatia. Ideea in sine e ca educatia de acasa si exemplele Paulei sunt doar detalii. Daca ai fi trait singuri in padure te intelegeam dar traiesti in haita asta ne defineste ca oameni altfel Paula spre exemplu nu ar mai scrie pentru noi, cititorii ar scrie pentru ea si cam atat. De data asta poate prinzi ideea si nu rabufnesti fara motiv. Si sa ne intelegem nu am nimic cu opinia Paulei sau personal! Si cam atat pe subiectul asta ca nu am rabdare si raspund obraznic. Multumesc

  • Corina
    noiembrie 5, 2015

    Dunia draga….te lupți cu morile de vânt. Tu ai scris despre atitudine, dar ei nu asta vor sa înțeleagă. Vor sa înțeleagă toată lumea ca ei vor fi niște eroi ca au ieșit în strada. Eroi pe spinarea sărmanilor din „Colectiv”. Oare pentru victime ce fac? Câți au donat ceva pt ei sau pt cineva vreodată. Mulți dintre ei se vor eroi. Văd o șansă de a ieși în evidenta. Corupția e pe tot globul ăsta. La alții mult mai puțin ca la noi, iar la alții mult mai mult ca la noi. Dar ei nu văd ca noi toți am contribuit la acest sistem. Majoritatea au dat și au primit atenții. Majoritatea au căutat și cauta soluții sa fenteze statul. Daaaar ei vor și morali. Întrebarea mea pt toti entuziaștii e următoarea? DE CE PĂREREA LOR SA CONTEZE MAI MULT CA A CELOR CARE NU GÂNDESC LA FEL? mie îmi convine în tara mea așa cum e ea. NU VREAU SA IASĂ NIMENI PT MINE ÎN STRADA. CÂND VOI VREA CEVA VOI IEȘI. NU SINTETI VOI ÎN MĂSURĂ SĂ ÎMI SPUNEȚI MIE CE E BINE ȘI CE NU PT MINE. Mi se pare penibil sa va folosiți de un moment atât de tragic pt a face politica cu patos. Și din păcate nu veți obține nimic, doar alți hoți și corupți. …schimbarea la fata.
    Ps Pt toti care credeți ca sint vreo asistata social…..ar fi eronat, dimpotriva.
    CEREȚI PT VOI CE VREȚI ȘI NU MAI JUDECAȚI PE ALȚII CA NU SINTETI ÎN MĂSURĂ. NU AVEȚI ACEST DREPT. TARA ASTA E A TUTUROR, INCLUSIV A MEA CARE NU VA ÎMPĂRTĂȘESC IDEOLOGIA

  • noctambulul
    noiembrie 6, 2015

    Eu nu am scris Ulysses! 😉
    Eu nu am iesit acum in strada!
    Eu ascult rock!
    Zilele astea am (tot) ascultat Days of Rage (Iced Earth)! Am mai spus-o!

    Mai demult am iesit in strada!
    Mai demult ascultam tot rock!
    Mai demult am mers la vot! Am fost la fiecare tur de scrutin.
    Odata am fost chiar primul votant!

    Astazi am donat sange!
    „Pentru ?” m-a intrebat dna asistenta…
    „Da, pentru .” Pentru victimele de la Colectiv.

    Voi mai merge la vot!
    Voi asculta tot rock si de acum inainte!

    Voi ce faceti? Nu-mi raspundeti! Asta va priveste doar pe voi, nu pe mine! Va priveste doar pe voi atat timp cat libertatea voastra nu imi ingradeste libertatea mea!

    Stiati ca in istoria rock au mai existat evenimente asemanatoare cu tragicul eveniment de la , nu-i asa? Poate va amintiti sau poate ca ati uitat de Deep Purple – Smoke on the Water (and Fire in the Sky).

    Mi-as dori sa aflu ca toti cei ce sunt acum in spital se vor intoarce sanatosi acasa!

    Fie ca cei ce nu mai sunt printre noi sa se odihneasca in pace!
    In memoria lor, piesa Watching Over Me.

    https://www.youtube.com/watch?v=_rpU3DTciDs

    https://www.youtube.com/watch?v=4__vwHL6mAs

    https://www.youtube.com/watch?v=VNP__kaa3ec

  • arakelian
    noiembrie 11, 2015

    noi suntem departe. Regret ca nu sunt in Bucuresti ca as fi iesit pe strada. Sa ies pasnic, sa particip la actiunile celor din jur.
    Ce am facut in ultimile zile: am reanalizat anumite comportamente ale mele. Un fel de post si meditatie. Asta dupa ce a trecut furia si framantarea mea de ‘satanista’. Ce concluzii am tras – ma priveste. Ce facui e mai important:
    – am intrebat prietena care merge zilnic in spitalurile din Bucuresti cu donatii de mancare (catre doctori si asistente si familii) si mi-a dat o lista de medicamente ce lipseste. Am dat mail la colegi, am primit donatii de 29 de creme (impresionant sa vad cum au sarit atatia!!, si asta in 3 ore!!! ), am comandat si miine vor zbura catre SUUB si Grigore Alexandrescu
    – am strans hartii de pe jos. Un minim. Nu, nu le-am aruncat eu. Dar ma gandesc ca alti nu au facut cu intentie, ci din greseala; si mie imi poate scapa o hartie din buzunar
    – am ezitat inainte de a trece strada neregulamentar. Am ocolit putin, ce daca nu vin masini.
    – am rugat pe o cunostinta sa nu mai dea spaga si atentii si bacsis.
    – am reinceput actiunea Shoebox. Am vreo 10-20 item-uri de copii niciodata folosite, cu eticheta. Ar putea deveni un mic cadou extraordinar.
    – am scris de cele de mai sus. Pe net. Am primit cateva aprecieri si persoane ce au remarcat ca ar putea face la fel.
    – am decis sa donez tot ce nu e utilizat in ultimul an din casa. Sunt grupuri de freecycle. Deja faceam asta, dar vreau sa fie mai intensiv.
    – am decis sa cumpar cat mai mult de la producatorii locali. Deja faceam asta, vreau sa ii sustin cat mai mult (si nu doar din egoismul propriu ca vreau lapte si legume si fructe proaspete si gustoase).
    – voi inscrie copilul la actiuni de voluntariat. Astept ocazia cu urechile ciulite – cand va zice ceva organizat de scoala, o sustin.
    – am scris email persoanei care are sub umbrela 3 frati orfani. Am mai ajutat cu cate ceva, din cand in cand, dar … pot mai mult.
    – voiam sa ‘fortez’ niste pasi in relatia cu banca, pt a avea siguranta ca imi va fi creditul mai repede acordat. Nu, voi corecta.
    – o angajata a bancii mi-a explicat ca e penalizata daca nu are o semnatura corect pusa. I-am propus daca remarca ceva uitat(ca suntem obosite) sa imi dea un email, semnez si scanez si completam sa fie bine – efortul e minim pt mine.
    -am reinceput sa ma rog seara. Sa multumesc ca suntem bine, si sa ma rog pentru familiile distruse. Daca Mara mea ar pati ceva de genul asta, m-as sminti.

  • arakelian
    noiembrie 11, 2015

    Si inca o remarca. Nu sunt de acord cu solutia drastica: demonstratiile. Dar demisiile, schimbarile, micile legi date acum, pe fuga, sa inchida gura oamenilor sunt MARI. Daca analizez cate imbunatatiri au fost in ultimii ani, apai cu aceste schimbari (atat la omul de rand cat si in domeniul politic, si al legilor) il estimez ca un un salt de 5 ani. 5 ani in 5 zile. 50 de morti pentru asta, milioane de parinti care se uita ca mine, cu durere in suflet, ca isi lasa copilul la o scoala care are 2 usi din care una blocata si ca de ceva timp nu au facut nicio simulare de incendiu.

Dă-i un răspuns lui Dunia Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Solve : *
19 − 10 =