Prefer textul mai scurt de azi comentariilor stufoase de ieri! 😉
Sa nu se interpreteze eronat: nu le-am citit, ci doar le-am vazut amploarea! Asta inseamna ca e de discutat, nu gluma!
Eu am terminat liceul in 1989, iar facultatea am facut-o intr-o perioada de tranzitie intre stilul pre- si stilul post decembrist, asa ca as avea ce spune despre scoala de atunci, dar nu am de gand sa intru in discutii in contradictoriu. Oricum nu poti face o comparatie despre cum a fost atunci si despre cum e acum sau despre cum va fi maine pentru ca scoala este un proces continuu. S-ar putea face asa ceva de catre un repetent. Dar cum lucrurile nu se schimba (decat poate formal) de la un an la altul, nici o astfel de experienta nu este edificatoare. Cred ca „scoala” o fac profesorii si elevii, asa ca ii las pe ei sa dezbata subiectul.
Poți compara ceea ce produce școala până la nivel economic, artistic, ideologic și industrial. Din punctul ăsta de vedere, școala de altădată are rezultate mai bune – dar rezultate într-un context.
Școala nu înseamnă profesori și elevi pentru că nu e fac programa/programul și nici reglementările aferente.
La clasa nu intra ministrul sau secretarul de stat sau inspectorul, ci profesorul si elevii. Cum nu ma incadrez in nici una din aceste categorii, te las pe tine sa dezbati in continuare, asa cum ai obiceiul: totalitar. 😉 As zice ca ti-am facut un favor raspunzandu-ti la comentariul tau, avand in vedere ca am scris ca nu vrea sa intru in discutii in contradictoriu. Punct.
uof, scoala inseamna profesori, elevi, dar si materii, structura, mod predare (proceduri), si birocratia asociata. Pana la urma, profesorii nu fac chiar ce vor ei la ore.
E f. interesant sa comparam scoala de alta data cu scoala de acum. Si alta data erau cazuri bune/cazuri rele. Si astazi sunt cazuri bune/cazuri rele. Ce facem, comparam alta data_bun cu astazi_rau ? sau invers?
si inca un lucru relevant pt mine: inertia de alta data versus dinamica actuala.
In trecut, scoala era prea inerta. Cateva materii fixe, multa teorie inutila, fara un castig imediat al copilului, si cu lacune grave. As mentiona orele de economie politica versus ore de economie/buget familial (util fiecarui om).
Sau la literatura, lipsa unor ore alocate tinerilor scriitori, ore libere, unde sa nu se impuna discutia scriitorului X, ci unde elevii+profesorul pot veni cu nume noi din librarii, la moda.
🙂 Arakelian, cam asta facem, comparăm altă dată bun cu azi rău, dar este o atitudine pe care o înțeleg.
Personal, nici altă dată, nici azi, copiilor nu prea li se permite să gândească. Aici, iar se poate duce discuția în două direcții, profesori fără vocație, rigizi sau elevi leneși, fără interes și implicare.
Din punctul meu de vedere, și altă dată, și azi, e nevoie de implicare, atât a profesorilor și a elevilor, cât și a părinților. Doar că implicarea presupune multă acțiune, iar oamenii aleg de prea multe ori pasivitatea.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok
februarie 14, 2014
Prefer textul mai scurt de azi comentariilor stufoase de ieri! 😉
Sa nu se interpreteze eronat: nu le-am citit, ci doar le-am vazut amploarea! Asta inseamna ca e de discutat, nu gluma!
Eu am terminat liceul in 1989, iar facultatea am facut-o intr-o perioada de tranzitie intre stilul pre- si stilul post decembrist, asa ca as avea ce spune despre scoala de atunci, dar nu am de gand sa intru in discutii in contradictoriu. Oricum nu poti face o comparatie despre cum a fost atunci si despre cum e acum sau despre cum va fi maine pentru ca scoala este un proces continuu. S-ar putea face asa ceva de catre un repetent. Dar cum lucrurile nu se schimba (decat poate formal) de la un an la altul, nici o astfel de experienta nu este edificatoare. Cred ca „scoala” o fac profesorii si elevii, asa ca ii las pe ei sa dezbata subiectul.
februarie 14, 2014
Poți compara ceea ce produce școala până la nivel economic, artistic, ideologic și industrial. Din punctul ăsta de vedere, școala de altădată are rezultate mai bune – dar rezultate într-un context.
Școala nu înseamnă profesori și elevi pentru că nu e fac programa/programul și nici reglementările aferente.
februarie 14, 2014
La clasa nu intra ministrul sau secretarul de stat sau inspectorul, ci profesorul si elevii. Cum nu ma incadrez in nici una din aceste categorii, te las pe tine sa dezbati in continuare, asa cum ai obiceiul: totalitar. 😉 As zice ca ti-am facut un favor raspunzandu-ti la comentariul tau, avand in vedere ca am scris ca nu vrea sa intru in discutii in contradictoriu. Punct.
februarie 14, 2014
Dar nu crezi că școala presupune și implicarea părinților?
februarie 14, 2014
Parintii se regasesc partial in educatia si temperamentul elevilor.
februarie 14, 2014
Mpăi nu vrei tu să te promovezi în comunitate, ca să vină unicii. Vezi dacă nu asculți de dam ăla când zice să dai din coate? (hăhă)
februarie 14, 2014
Măăăăăăă, mârlanule, cine să dea din coate, Bobby sau eu?
februarie 14, 2014
Cine-i Bobi? Dar spune-mi tu, să nu-mi mai facă careva favoruri prin răspunsuri.
februarie 14, 2014
@Bobby
Doar parțial, de acord, dar acest parțial este esențial.
februarie 14, 2014
Da, profesori și elevi. Atât. Facem rost de câte unul din fiecare și e brici. Nu mai contează care cui îi citește Neamul Șoimăreștilor.
(Retoric, nu caut favoruri)
februarie 14, 2014
@dam
Bobby are blogul noctambulul.
februarie 17, 2014
uof, scoala inseamna profesori, elevi, dar si materii, structura, mod predare (proceduri), si birocratia asociata. Pana la urma, profesorii nu fac chiar ce vor ei la ore.
E f. interesant sa comparam scoala de alta data cu scoala de acum. Si alta data erau cazuri bune/cazuri rele. Si astazi sunt cazuri bune/cazuri rele. Ce facem, comparam alta data_bun cu astazi_rau ? sau invers?
februarie 17, 2014
si inca un lucru relevant pt mine: inertia de alta data versus dinamica actuala.
In trecut, scoala era prea inerta. Cateva materii fixe, multa teorie inutila, fara un castig imediat al copilului, si cu lacune grave. As mentiona orele de economie politica versus ore de economie/buget familial (util fiecarui om).
Sau la literatura, lipsa unor ore alocate tinerilor scriitori, ore libere, unde sa nu se impuna discutia scriitorului X, ci unde elevii+profesorul pot veni cu nume noi din librarii, la moda.
februarie 17, 2014
🙂 Arakelian, cam asta facem, comparăm altă dată bun cu azi rău, dar este o atitudine pe care o înțeleg.
Personal, nici altă dată, nici azi, copiilor nu prea li se permite să gândească. Aici, iar se poate duce discuția în două direcții, profesori fără vocație, rigizi sau elevi leneși, fără interes și implicare.
Din punctul meu de vedere, și altă dată, și azi, e nevoie de implicare, atât a profesorilor și a elevilor, cât și a părinților. Doar că implicarea presupune multă acțiune, iar oamenii aleg de prea multe ori pasivitatea.
februarie 21, 2014
citeste, te rog, articolul de aici:
http://blogulmameiincepatoare.wordpress.com/2014/02/07/scrisoare-deschisa-catre-profesori-copiii-nu-sunt-sclavii-vostri/