Luna octombrie, pentru mine și copiii mei, a însemnat și teatru. Am ieșit cu amândoi la teatru, dimineața cu Mateiu, seara cu Mara. Am ieșit și singură la teatru sau în compania altor femei cu care am încropit, înainte de spectacol sau la pauză, conversații spumoase.
Ultimul spectacol simțit pe îndelete, a durat patru ore, a fost EXOD. Ați văzut Exod? Încercați să-l vedeți. Pentru prima dată în România, Oskaras Korsunovas – o voce puternică în regia mondială de teatru găsiți în descrierea lui – a montat un teatru de atitudine cu Cătălin Ursu în rolul lui Azim, pakistanez, cu Mirela Puia, Nuța românca. Oh, pregătiți-vă să vă prăpădiți de râs! Savurați și delectați-vă!
Vocea lui Oskaras s-a răcit puțin pentru rolurile lui Ionuț Iova, Vandal, și Alexandru Romescu, Edi, fizician. Oh și la ei! Ionuț Iova nu a jucat pe scenă, a manifestat. A fost Vandal și a subjugat atenția publicului. Alexandru Romescu mi-a amintit de Marius Manole în Inimă de câine, adică un înalt grad de perfecțiune.
S-a înăsprit vocea lui Oskaras prin revoltă și schimbare pentru rolurile lui Marin Lupanciuc, Ben Ivănescu și Matei Chioariu, Harry. Oh, oh, oh! Marin Lupanciuc promite. E un licurici, adică o lumină vie. Matei Chioariu supune spectatorul voinței lui.
O să stați patru ore la spectacolul EXOD. O să vă schimbați des poziția pe scaun. Nu vă luați fuste sau rochii scurte. Husa scaunului nu leagă nici o prietenie cu pielea. Nu o să vă plictisiți la spectacol. Tema spectacolului, emigrația, e o rană deschisă și supurantă a umanității.
Verificați programul Teatrului Național pe luna noiembrie. Luați bilete. Spectacolul surprinde, e un fenomen.
Ne vedem la teatru!
Foto: Adrian Pîclișan
Leave a Reply