Primul pas din 15 martie

De 15 mart., 2012 34 No tags 0

La postul acesta o sa mai pun cateva poze, poze, nu fotografii, caci in prezent se intampla sa fiu departe si de boemul Silviu Parjolea si de Diana Bodea, fotograful meu simandicos.
Pun cateva poze cu mine ca sa va arat ca nu exagerez deloc cand spun ca merg la opera, teatru sau filarmonica cu cele mai frumoase rochii, ale mele bineinteles.
Aseara trebuia sa merg la un spectacol de flamenco, mai este necesar sa termin aceasta propozitie cand conjunctia dar se subintelege?
Nu am mai fost, caci spectacolul a fost anulat, iar eu, impreuna cu fetele mele am aflat chiar la ora 18. 50, cu zece minute inainte de spectacol.
Am intors spatele elegant, trecusem si pe la coafor, si ne-am asezat picior peste picior intr-un bar din apropiere, apoi am sfarsit seara la film.
La film, la mall, in rochie de culoare fistic, cu parul impletit, cu manusi si perle, am devenit rapid subiect pentru multi carcotasi care critica si rad din margine.
Acasa, in intimitatea dormitorului, am intarziat mult sa ma lepad de rochie, sunt asa rare ocaziile cand pot sa exagerez in preferintele mele vestimentare, incat m-am eliberat de matasuri trista.
Iar acum cand scriu, amintirile zilei de ieri nu vor sa se aseze, topaie in simtiri, izbucnesc cu o senzatie, ma amagesc cu suvite de par impletit.
Cumva, nu inteleg inca cum, constiinta mi-a lasat timpul zilei de ieri oprit la ceasul serii.
Altfel, realizez ca este inevitabil sa pornesc acele acelui ceas ca sa nu-mi pierd timpul zilei de azi.
Concret, folosesc cititorii ca mijloc si indraznesc sa fac primul pas din 15 martie.

34 Comments
  • arakelian
    martie 15, 2012

    ooo, ce imi place culoarea fistic!
    deci a venit si primavara in Ro.

    Ce imi place in ‘ne-Romania’ este ca lumea nu e preocupata atat de imagine. Vezi in metrou o rochie langa un machiaj extravagant, langa cercei peste tot, si vis a vis o marocanca acoperita cu cerceaf pana si pe barba (nu stiu cum se numesc voalurile lor). NImanui nu ii pasa. Ieri vazui dim. in statia de bus o tipa cu sandale cu tocuri (dim. fiind 3-5gr). Am ramas inghetata. La propriu 🙂

    • dunia
      martie 15, 2012

      Eu cred ca ea a ramas inghetata. 🙂 Iti fac cadou rochia mea, o vrei?

      • arakelian
        martie 15, 2012

        o vreau 🙂 , dar nu am unde sa o port. Aici vara pica intr-o joi 🙂
        Mi-am tricotat o fusta, am slabit putin. Sa vad cu ce o combin sa o port 🙂

  • Oli
    martie 15, 2012

    Romania este ne-Romania tocmai ca lumea este preocupata cu imaginea de sine (egocentrism). I se mai spune si VIP, importanta personala. Sunt oameni atat de preocupati de imaginea de sine incat uita sa isi mai traiasca viata sau sa creeze ceva propriu, cautand in permanenta sa corespunda „conform modelului-tiparului” dat de creatorii de imagini (creatorii de moda/modele). Iar frumusetea nu este multiplicare ci unicitate. A observa la ceilalti ca nu au gusturi de moda este tot importanta personala..

    • dunia
      martie 15, 2012

      Asta este o critica la adresa mea? Si doresti de la mine un raspuns sau ti-a picat textul sub ochi, ai citit, ai varsat un strop de frustrare si gata?
      In primul rand afirmatia ta e falsa, nu toata lumea este preocupata de imaginea de sine.
      Si nu frumusetea este unicitate, ci omul, frumusetea este o insusire, ca si bunatatea sau rautatea.
      As scrie mai mult, dar nu sunt sigura ca o sa mai participi la dialog.

  • Oli
    martie 15, 2012

    Mi-a „pictat” textul sub ochi 🙂
    Nu este o critica, este o constatare la postul lui arakelian. Nu am spus nici ca-i bine , nici ca-i rau.
    Iar…omul fiind unic, este frumos intrinsec. Atunci cand incearca sa copieze un model, isi pierde frumusetea. Devine o umbra a ceea ce este. Frumusetea nu se insuseste (imbraca). In schimb, poti fi dezbracat de frumusetea naturala, imbracand modele. Daca ar fi precum spui, ca frumusetea este o insusire, inseamna ca ai imbraca-o odata si ai fi frumos. Dar dupa cum vezi, acea frumusete imbracata este de scurta durata, iluzorie..

    Nu am de gand sa desfintez pe nimeni, particip cu bucurie la dialog, stiind ca din orice discutie raman cu ceva 🙂

    • dunia
      martie 15, 2012

      Ma bucur ca ai revenit si imi place jocul de cuvinte.

      Asadar, o completai pe arakelian, eu trebuia sa raman in umbra, dar nu o facui, nu o s-o fac.
      Nu o fac, deoarece chiar nu pot fi de acord, mi se pare confortabil sa gandesti asa, de exemplu, „In Romania asa… sau „romanul asa…”
      Hai s-o iau pe rand. Da, omul e frumos intrinsec, dar oare vorbim de copiat aici?
      Cand ma ingrijesc la exterior, nu consider ca as copia, eventual ma inspir si nu devin deloc o umbra, ci ma impun ca prezenta.
      Apoi ma cam pierzi in discursul tau. Adica frumusetea nu este o insusire?
      Iar frumusetea de care vorbesc eu vizeaza eleganta femeii, o eleganta cu o buna asezare a duhului, sa folosesc expresia lui Vladimir Bulat. Si clar nu este de scurta durata si nici iluzorie.

  • Oli
    martie 15, 2012

    Daca afirmatia mea este falsa, de ce nu i-ai atras atentia si lui arakelian ca s-a exprimat fals spunand ca in „ne-Romania’ lumea nu e preocupata atat de imagine” ?

    Ai dreptate, am generalizat. Rectific, majoritatea romanilor sunt preocupati de importanta personala (valoarea pe care le-o dau altii lor). Iar asta inseamna ca romanii nu isi cunosc valoarea. Ei cauta sa isi cumpere valoarea de la altii. De aceea nici nu o gasesc vreodata in afara lor sau pe bani. Cauta unde nu se gaseste si se amagesc cu ceea ce au gasit.

    • dunia
      martie 15, 2012

      Ha! Cu arakelian am mai discutat despre asta, ar fi fost redundant sa mai reiau discutiile anterioare.

      Majoritatea, da, e putin mai bine.
      Daca vorbim de haine, nu stiu daca e adevarat, cel putin nu cand arunci ochiul pe strada sau oriunde altundeva.

      Daca vorbim de valoarea fiintei noastre, hm, e un adevar indoit, caci nu numai romanul nu-si cunoaste valoarea si asta este o problema, poate chiar boala a omului ca rasa si concept.
      Multi isi iau importanta din ochii altora, ceea ce nici nu este neaparat gresit. Devine greseala si boala cand te pierzi in recunoasterea celorlalti, dar asta tine de personalitate, de caracter.

  • Oli
    martie 15, 2012

    Stai asa, eu nu vorbeam de ingrijire. E total alt subiect, eu vorbeam de moda, de trenduri..
    Este ingrijirea un trend ? Evident ca nu.. 🙂

  • dunia
    martie 15, 2012

    @arakelian

    Lasa-mi adresa in mail si o expediez cat pot de repede. Felicitari pentru fusta.
    Asa frumos crosetezi? Te invidiez.

    • arakelian
      martie 15, 2012

      Ingrijirea este cu totul altceva. De asta pot sa confirm ca lumea se ingrijeste enorm in Bruxelles, acorda mai multa atentie ingrijirii decat look-ului. Si asta imi place! ADOR!

      • dunia
        martie 15, 2012

        Pastrai ce era pentru mine, si da, astept cu nerabdare mailul cu linkul.
        Dar oare textele mele au pledat pentru look sau pentru eleganta?
        Clar nu inseamna acelasi lucru.

  • arakelian
    martie 15, 2012

    oli, nu stiu ce sa zic despre asta, daca e un egocentrism mai ridicat in Romania. Nu am remarcat (si am intrat perioade in 3 orase diferite romanesti). Din contra, mie mi s-a parut ca mai degraba e o atentie exagerata asupra altuia.
    Poate ca am prins perioada comunista, cand 1/2 de clasa aveam aceeasi geaca si o purtam timp de 3 ani pt ca nu era decat 1 model in magazin.
    Apoi dupa revolutie a aparut o nevoie agresiva, instinctuala de a fi altfel, chit ca sunt contra, chit ca imi taiam blugii, chit ca luam o marime mai mare, sau tricotam/faceam o haina care sa fie ALTFEL. Si asta o faceau toti (din jurul meu).
    Din pacate, ideea de uitat la fundul vecinei, de urmarit cu cine umbla, ce aduce, cum aduce, ce are, si de unde are, (hobicei pre decembrisc) inca este inradacinat (si e suficient sa ma uit in presa).
    A trebuit sa plec, sa ma holbez si io la negresele cu coapsa imensa, cu parul periuta, cu sandalele cu toc ce le face piciorul si mai lung, si sa lupt sa nu mai fac asta.

    P.S. moaaaa, ce frumoase sunt unele mulatre 🙂

  • arakelian
    martie 15, 2012

    chiar, scrie un articol despre ingrijire. O sa iasa majestuos.

    • dunia
      martie 15, 2012

      Spui asta avand incredere in mine, adica in abilitatea cu care impletesc cuvintele?

      • arakelian
        martie 15, 2012

        in cuvinte si idei.
        Plus, conceptul de ingrijire e larg. Ai ce dezbmate.

  • Oli
    martie 15, 2012

    Frumusetea te insuseste (poseda) pe tine, nu tu pe ea.
    Cand dorim sa fim in pas cu moda (modele impuse din interes), ne deposedam de propria frumusete. De aceea cand se traieste in pas cu moda, foarte usor iti poate fi „patata” imaginea si „devalorizata”, precum o fac instrumentele modei, revistele de specialitate, media, etc.

  • Oliwer
    martie 15, 2012

    Domnisoarelor, mi-a facut placere dialogul, iar eu ma retrag acum. Ciao ! 🙂

  • Meet The Sun
    martie 15, 2012

    Offtopic: Asaa, te voi ruga sa stergi comentariul anterior de test, faza e ca n-am putut comenta cu modalitatea clasica (nume, email, site) ci doar cu userul de wordpress. Poate ai bifat tu ceva pe la optiuni, nu stiu 😀

    Ontopic: scrisem ceva mai amplu in datile trecute cand am tot incercat sa comentez, dar acum nu mi-a mai ramas decat o idee in cap, aceea ca discutiile de la ultimele postari aduc intr-o lumina mult asteptata ideea de frumusete si feminitate, discutii pe care le-am savurat din plin ca cititor pasiv si tare sper, sa-mi fie multi asemenea 🙂

    • dunia
      martie 15, 2012

      Dar de ce sa stai pasiva? Chiar nu ai nimic de zis?

      • Meet The Sun
        martie 16, 2012

        Pai am si motive sa stau pasiva, mai ales ca tot ocolesc fustele din dulap 🙂
        Insa merg la un concert saptamana viitoare si mi-am propus sa renunt chiar la fusta clasica si sa scot la plimbare una mai fasneata. Si eventual, sa dau iama in margelele ce-au inebunit de singuratate in sertar.
        De-aia tac, ca a venit primavara iar eu ma ascund sub geaca si blugi 🙂

  • cora_
    martie 15, 2012

    Vai ce mi-a placut MIE dialogul asta al vostru in trei, ce pacat c-am ajuns tarziu. Da’ pot sa vorbesc si singura, asa nu ma poate contrazice nimeni. :))
    Dunia, mie nu mi s-a parut ca Dnul Oliwer te-a criticat, cred ca voia sa spuna doar ca frumusetea e ceva ce nu apartine modei si cu asta sunt de acord si eu. De fapt primul lui comentariu a exprimat exact ceea ce gandesc despre „copiatorii de imagine fara suflet” si asta fara vreo legatura cu tine.

    Cat despre rochia ta, culorile iti vin f. bine, verdele e culoarea mea preferata… aproape in toate nuantele si tonurile ei. Mi-ar fi placut sa pui poza doar in rochie, i-ai rapit din farmec, ascunzand-o. :))
    E reconfortant sa te simti bine in pielea ta, sa te imbraci exact cum ai chef si sa petreci o seara cu prietenii. Haha, eu o s-o fac maine seara(vineri). Inca nu stiu ce o sa port…

  • dunia
    martie 15, 2012

    @Cora

    Eu am intrebat daca este o critica la adresa mea, caci comentariul avea o nuanta dojenitoare. Apoi ne-am cam lamurit. Neintelegerea porneste de la faptul ca fiecare vorbeste cam de ce il doare. Eu nu am pledat niciodata pentru o moda actuala, ci pentru eleganta.
    Si fiecare a formulat ganduri, dar identitatea din concept s-a pierdut in conotatii.
    Despre mine nu-mi fac griji, am prea mult suflet in mine. 🙂

    Hm, rochia mea… Multumesc de compliment si imi pare rau ca nu am o poza numai in rochie, dar afara erau totusi 10 grade, iar din bar nu-mi vine sa pun poze pe blog.
    Distractie faina cu prietenii tai maine seara.
    Poarta rochie, poarta rochie.

    P.S. Desi nu am habar cum arati, la mine in minte mi te inchipui ca pe o femeie foarte frumoasa, ma insel?

    • arakelian
      martie 16, 2012

      Cora, Dunia, eu nu am vazut nuanta dojenitoare. Cred ca am ochelarii roz 🙂

  • cora_
    martie 15, 2012

    sunt batrana si urata, da’ sunt sigura pe mine! :))
    nu sunt neaparat o femeie frumoasa, sunt o femeie careia-i place sa aiba grija de corpul si sufletul ei, deci fac sport, mananc sanatos, incerc sa nu ma necajesc inutil(incerc), etc… si cred ca astea se vad. da’ncep sa se vada si ridurile… da’ am descoperit un secret: uitatul in oglinda de la distanta. :))

    Cred ca o sa caut in dulap o rochie pentru maine seara sau macar o fusta, merci de urari!

    • arakelian
      martie 16, 2012

      sa faci si poze, Cora, da? poze frumoase 😉

  • alterego9221
    martie 15, 2012

    Imi place cum te-am imbracat;)) Sunt un El si apreciez o femeie frumoasa, imbracata frumos:) De asemenea, apreciez si coafura ta:) imi plac impletiturile acelea;))

    • dunia
      martie 16, 2012

      Multumesc frumos, dar, vezi, exista un dar.

      Daca tot imi faci complimente, as avea si o rugaminte, nu aprecia o femeie imbracata frumos, apreciaza intregul, eleganta-personalitate.
      Cam despre asta vorbim noi aici, doar pentru chip, am facebook, desi si acolo sunt mult mai mult.

      • alterego9221
        martie 16, 2012

        nu am zis ca nu apreciez o femeie pt tot, sau ca o apreciez doar pt cum se imbraca…dar si asta e o imagine a felului ei de a fi, ca sa zic asa….adica iti dai seama, apreciez si eu o femeie ingrijita , care stie sa se imbrace…anumite stiluri imi plac mai mult, altele mai putin, dar in esenta toate femeile sunt frumoase. Femeia e speciala, in general si toate femeile trebuiesc apreciate:) cele care merita:P

  • alterego9221
    martie 15, 2012

    te-ai* imbracat…scuze

  • dunia
    martie 16, 2012

    @Claudia

    Soarele asta trebuie sa te determine sa renunti la blugi, nu de tot, bineinteles.
    Cred ca am innebunit cititorii acestui blog cu preferinta asta a mea pentru duduile in rochii, dar Claudia, te rog, te rog frumos, ia o rochie sau fusta la concert fara sa stai pe ganduri.

    Distractie faina, uite, si Cora iese diseara cu prietenii tot in rochie. Daca as convinge-o si pe arakelian sa poarte mai des rochii, oau, as fi Dunia cea Mare. 🙂

  • dunia
    martie 16, 2012

    @alterego9221

    Exista femei cu mustata si barbati cu unghia mare la degetul mic. Omul trebuie sa munceasca mult la el ca sa ajunga la un anumit frumos, la frumosul ala care linisteste tensiunea dintre constiinta si ceea ce se asteapta de la noi. Ia uite, vorbesc ca Freud acum. 🙂

Dă-i un răspuns lui arakelian Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Solve : *
12 − 2 =