De două săptămâni am adăugat un plus unul numărului de vegetarieni. De două săptămâni nu am consumat carne, iar de ieri, în urma unei cure de detoxifiere țin un post negru.
Cu alte cuvinte, mă înfometez.
Cu experiența celor două săptămâni, aș vrea acum o vorbă cu vegetarienii și veganii.
Cu ceva timp în urmă, am citit Moby Dick. N-are nimic a face Moby Dick cu vegetarienii, dar are cu canibalii. Echipajul număra și un canibal. Amintesc de acest lucru deoarece este necesar înțelegerii.
După filmele și cărțile din copilărie, acele cărți și filme de aventură unde oamenii erau gătiți în niște cazane imense, s-a fixat în mine o teamă, teama de canibali.
În timp ce citeam Melville, am ridicat uimită din sprâncene, și eu, și unele personaje sceptice la canibalul din echipajul lor. Canibalul, fiul unui șef de trib și-a apărat preferința pentru consumul de carne uman printr-un exemplu. A întrebat dacă noi poftim la carne când ne uită la găinile din curte. Prin acest exemplu folosit ca argument și-a liniștit colegii. Într-adevăr nimeni nu poftește la friptură când privește animalul viu.
Și din acest punct mă întorc la vegetarieni și vegani. Notez aici că mi se par agresivi în atitudinea pe care o adoptă în ceea ce privește consumul de carne.
Sunt zile în care fotografii cu oameni puși la caserole, plini de sânge îmi inundă pagina de facebook. Intenția vegetarienilor stă în ce? Ce intenționează cu aceste imagini groaznice?
Ca un consumator de carne să renunțe la consumul de carne? Demonstrațiile lor, pe care le găsesc nedemne, ba chiar dovezi ale unei carențe de educație, nu trimit gândurile omului la o renunțare. Psihicul nostru nu funcționează așa.
În primul rând carnea constituie o plăcere, și atâta vreme cât acela care o consumă găsește aici plăcerea, renunțarea devine foarte grea și nu fără urmări. Unde să redistribuim energia acestei plăceri? O înlocuim cu ce? Dar îmi permit să presupun că nici un vegetarian nu-și pune asemenea întrebări. El doar știe să distribuie imagini agresive cu oameni morți la caserole.
Aș vrea să mai amintesc de Darwin și de instinctul de supraviețuire, de lanțul trofic, de filogenie, de psihologie.
Consumul de carne implică foarte multe, iar acest consum trebuie să țină de alegerea fiecăruia. Organismul uman este o mașinărie perfectă, când nu mai vrea să consume carne, nu mai consumă, dar nu ține de convingere, de respectul vieții, ci de o funcționare.
Personal, momentan duc grija minții mai mult ca grija trupului. Niciodată nu am făcut abuz, dar îmi place să mă răsfăț culinar. Mâncarea, prin gastronomie, a devenit artă. Ce înseamnă arta? Înseamnă o anume sublimare, o anume satisfacere, iar eu cred că vegetarienii au pierdut ceva, pierdere pe care psihicul lor a înlocuit-o cu un substitut, uneori în loc de consum de carne descoperim o lipsă a bunului simț.
octombrie 30, 2013
Tendinta omului daca ii desenezi un punct negru pe o foaie alba si il intrebi ce vede e sa iti raspunda ‘un punct negru’, fara sa dea atentie suprafetei albe din jur.
Asta explica tendinta ta de a vedea doar vegetarieni agresivi si fanatici in jurul tau, si tendinta mea de a vedea doar omnivori care isi dau neintrebati cu parerea referitor la ce bag eu in gura in jurul meu.
Pana la urma se reduce la toleranta si respect, eu cred ca putem cu totii convietui fara sa ne blocam in parerile pe care nu le avem in comun.
octombrie 30, 2013
@ily
Nu am această tendință, am trăit cu un vegetarian în aceeași casă și îi respect întocmai alegerea.
Dar punctul negru îl constituie atitudinea agresivă, și m-am folosit de exemplul cu caserolele.
Într-adevăr, totul se reduce la toleranță și respect, dar se pare că nu ne respectăm reciproc.
octombrie 30, 2013
„Și din acest punct mă întorc la vegetarieni și vegani. Notez aici că mi se par agresivi în atitudinea pe care o adoptă în ceea ce privește consumul de carne.”
Eu recunosc aici tendinta de a generaliza si personal ma simt jignita de a fi inclusa in aceeasi oala cu vegetarienii agresivi. Personal am cunoscut doar unul de acest tip si zeci cu enorm de mult bun simt, care nu isi dau cu parerea uneori nici daca sunt descusuti.
Sincer sa iti spun sunt satula sa platesc eu pentru pacatele unei minoritati pe care nici eu nu o inghit si am ajuns in stadiul in care, luand masa cu necunoscuti, spun ca tin post (desi nu sunt o persoana religioasa) sau ca doar azi mananc fara carne, pentru a fi lasata sa ma bucur de mancare fara a fi ridiculizata, fiindca foarte rar am intalnit grupuri fara nicio uscaciune. Nu mi se pare normal acest stadiu in care ma aflu dar e o alegere personala pentru linistea sufletului meu.
Si acum te intreb, ar fi oare o solutie sa ma dau cu fundul de pamant fiindca cei care consuma carne sunt niste agresivi fata de mine? Sau mai bine sa nu va bag pe toti in aceeasi categorie si sa va respect deciziile si sa va inteleg chiar si pe cei care refuzati sa ma intelegeti pe mine?
octombrie 30, 2013
eu sunt pseudo-vegetarian moderat. adica mananc si peste, fructe de mare, si alte taratoare de balta. ca sa fiu ma clar, nu mananc strut, caprioara, porc, vita, mistret, pui, gaini, cocosi, curcani, si altele din aceasta categorie.
personal, chiar sunt dezgustat de mirosul de carne(sa nu zic ca imi vine sa vomit) pe care il simt prin magazine. si eu ma cam simt agresat cand vad reclame cu fleici si oase, si chiar le consider scarboase. nu ma gandesc ca niste animale blande au fost omorate, dar chiar ma simt si eu agresat. cum ar trebui sa ma comport fata de aceasta „lipsa de bun simt” a carnivorilor ?
nu iti mai povestesc de oamenii din jur care si ei ma agreseaza verbal cu poante si clasica intrebare „de ce nu mananci carne, de unde iti iei proteina?”, de fiecare data cand aud si vad ca nu mananc carne.
si atunci sa nu ma enervez si sa trimit si eu o poza cu ei la protap?(nu am facut-o). cei care fac demonstratii, nu cred ca vor sa te convinga sa fii vegetarianta, ci protesteaza impotriva abuzurilor asupra animalelor de ferma, ca au si ele niste drepturi la spatiu si lumina, nu?
poate nu ai savurat mancare vegetariana ridicata la nivel de arta. ai vedea ca si acolo se poate vorbi de sublimare. poate chiar mai artistica.
octombrie 30, 2013
@adrian
Mi se pare puțin diferită reacția minții noastre la caserole de carne cu piept de pui și reacția la caserole cu oameni plini de sânge.
Nu pot să argumentez asta fără să nu aduc în discuție psihanaliza și inconștientul colectiv.
Și nu sunt sigură că vreau să pornesc discuții în contradictoriu. Ceea ce spui tu, ca acele caserole vor să-mi atragă atenția asupra abuzurilor din ferme, serios, acolo te duce gândul? La drepturile animalelor?
Automat, și chiar fără intenție, un vegetarian acuză că nu se respectă viața dacă consum carne.
Aici nu sunt de acord. Animalele se consumă între ele, e un întreg sistem. Noi avem conștiință. O conștiință de foarte multe ori plastică care răspunde unei moșteniri arhaice.
Orice consumăm, ar fi bine să ne respectăm unii pe alții. Atât.
octombrie 30, 2013
Pot să-i explic lui adrian? Mai amplu, așa, zic…
octombrie 30, 2013
de unde stii tu ca suferintele fizice si psihice cu care sunt eu agresat cand vad caserolele din market si din reclame is mai prejos decat traumele tale din copilarie cu oamenii fierti in cazane?
da, sunt convins ca fermele si abatoarele sunt pline de sange, la propriu si mai ales la figurat. nu vorbesc de fermele clasice, de la bunici, unde anumalele duc o viata neingradita pe 1 metru patrat.
eu ma respect foarte mult. am si precizat ca sunt un pseudo-vegetarian(pseudo=fals) moderat(adica nu sunt strict si agresiv). in romania termenul de vegetarian se confunda cu ovo-lacto-vegetarian. iar la unele restaurante, daca ceri mancare vegetariana, ti se prezinta si sectiunea cu pesti, pt ca bucatarul nu considera ca pestele ar fi animal. eu, da.
” O conștiință de foarte multe ori plastică care răspunde unei moșteniri arhaice.” – nu am inteles ce vrei sa zici.
eu respect pe oricine si orice mananca fiecare. si am invatat sa ma respect pe mine si sa ocolesc vitrinele cu mezeluri si carne, sa sar peste reclamele cu halci suculente, sa ignor oamenii care imi intind friptura desi stiu ca eu nu mananc asa ceva, si sa nu tin teorii despre mancarea vegetariana, asa cum imi tin unii despre mancarea omnivora. fiecare manaca ce are, ce isi perminte, ce ii place si ii pica bine.
ramane la latitudinea fiecaruia daca vrea sa manace ca tigrul, sau ca antilopa.
si mai ales fiecare are dreptul sa isi expuna punctul de vedere, chiar si intr-un mod socant, ca cel cu caserola cu oameni. si chiar nu mi se pare o lipsa de bun simt – ca asta mi s-a parut mie anormal in ce ai zis.
octombrie 30, 2013
Dam, îmi ceri voie? Uite ceva nou. Poți să explici ce vrei, cui vrei. Doar să nu jignim, atât.
octombrie 30, 2013
@ily
Am o rugăminte, să te detașezi și nu face din acest subiect al meu un conflict personal.
Am vorbit la modul general, prefer să fac asta și să nu fac un studiu de caz.
Nu cred că am ofensat pe nimeni personal tocmai acestui general în care am ales să mă desfășor.
Amândouă suntem de acord că trebuie să ne respectăm. Iar în ceea ce mă privește, nu vreau eu să iau pe umeri impertinența primitivilor care consumă sau nu carne.
Am ridicat de multe ori vocea pentru vegetarieni când erau puși în situații ca cele descrise de tine. Și o voi face dacă va mai fi cazul.
Dar la fel, nu pot să nu ridic vocea când unii dintre vegetarieni, cu accent pe unii, sunt atât de agresivi, iar agresivitatea asta mie îmi aduce foarte mult cu lipsa bunului simț.
Eu pledez pentru om, eu iubesc omul, dar uneori categoriile te împing spre o cunoaștere mai rapidă. Atât.
@adrian
O suferință, dacă nu intră în conflict cu eul, și dacă are loc cu consimțământul eului, nu ajunge traumă. Iar eu nu am fost traumatizată de acele imagini.
Am aceeași rugăminte și la tine, te rog să te detașezi, aici nu e nimic personal, doar păreri. Eu nu sunt responsabilă pentru impertinențele nimănui, ale mele și eventual ale fetiței mele.
Conștiință plastică? Adică o conștiință care se modelează după niște influențe ale speciei noastre de la începuturile ei.
octombrie 30, 2013
Ei, suntem oameni, nu roboti. Cred ca daca ti-as spune ca femeile sunt inculte sau ca oltenii sunt hoti nu ti-ar fi nici tie totuna, desi cunosc o gramada de cazuri. Accentul tau pe ‘unii’ a lipsit din articolul original pentru ca altfel nu m-as fi sesizat. Doar ti-am zis, grupul respectiv ma deranjeaza si pe mine, tocmai din motivul asta: fiind mai stridenti creeaza impresia ca toti vegetarienii sunt niste evanghelisti fanatici care trebuie redusi la tacere inainte macar sa indrazneasca a deschide gura. Si de aici un exces de zel in impunerea punctelor de vedere care doare.
Probabil nu iti vei prelungi mult timp experimentul ca sa simti pe pielea ta cum e viata de vegetarian, dar crede-ma pe cuvant ca de la un punct devine imposibila detasarea de generalizari.
Eu am ales sa imi deschid putin sufletul ca sa iti ofer si alta latura a monedei. Daca ma detasam si o luam personal ramaneai cu o confirmare prin tacere a parerii tale. Asa, ai aflat poate ceva nou. Daca nu te consideri castigata probabil am ales gresit sa imi exprim punctul de vedere.
octombrie 30, 2013
*si nu o luam personal
octombrie 30, 2013
Ily, la mine e doar o cură de detoxifiere, iar la carne nici o șansă să renunț. E plăcere aici și nu am cu ce să o înlocuiesc.
Iar cu oltenii am experiență, și puțin cu blondele, un an de zile am încercat această nuanță.
Accentul a lipsit, da. A lipsit cu intenție, generalul te scutește oarecum de un conflict direct cu cineva anume. Zici că ți-ai deschis sufletul, păi atunci eu clar am câștigat.
Și sunt foarte bucuroasă când oamenii își susțin punctul de vedere.
octombrie 30, 2013
@adrian: ai o problemă cu hălcile, șuncile și fripturile? Te îngrețoșează raionul de mezeluri? scuză-mă, dar e problema ta. Pot respecta faptul că eviți numite lucruri, pot înțelege faptul că nu vrei să privești carnea crudă – nici măcar la TV – dar asta nu înseamnă nici că lumea ar trebui să se alinieze la confortul tău și nici că un mod de exprimare precum cel exemplificat de dunia ar fi normal.
Mi se pare că văd fandoseală în atitudinea asta legată de animale, chinuri etc. Dacă noi oamenii ne considerăm vârful lanțului trofic ar trebui să ne și asumăm responsabilitatea pentru asta. Cred că nu are rost să-ți spun că sunt zone geografice care nu au luxul de a etala astfel de diversități culinare. Da, îi înțelegi, îi respecți, dar oarecum – la nivel ideologic – îi condamni. Cât despre ferme, captivitate și chinuri, peștii ăia pe care îi mănânci, în ce condiții trăiesc până ajung în farfurii? Peștii ăia din lacuri, mări și oceane în ce condiții trăiesc pe vaporașele de pescuit? și ăștia sunt ăia norocoși, pentru că ăia din crescătorie o duc mai rău.
Gândește-te la faptul că omul este omnivor. Așa e el. de felul lui. Dacă tu de azi nu mai vrei să fii omnivor trebuie să ai un motiv. Ei bine acel motiv trebuie să fie pertinent ca oamenii de inteligență medie să-l înțeleagă.
@ily: știi care e problema vegetarienilor și a ecologiștilor? superficialitatea și lipsa rațiunii. Ei condamnă niște probleme care momentan nu au rezolvare. Dacă ceva nu are înlocuitor, se blochează totul pur și simplu. Hai să urmăm un fir logic:
N-ar trebui să consumăm carne pentru că animalele sunt chinuite. Ce e de făcut? Păi hai să aibă fiecare animal apartamentul personal. Care ar fi prețul cărnii în condițiile astea? păi ar fi mare și ar crăpa mulți de foame.
În concluzie, una e să propui o alternativă viabilă, alta e să arăți cu degetul și să faci o propagandă agresivă fără un raționament solid.
octombrie 31, 2013
Dam, exista solutii viabile. Nu pot crede ca nu le-ai fi aflat daca ai fi fost interesat (nu de la vegetarienii fanatici, ci din surse credibile, autorizate), iar consumul „agresiv” de carne implica si el probleme mai mult ori mai putin grave. Unele ingrijoratoare. Asta, pe de o parte. O alta fata a discutiei este ca, intr-adevar, oricine are dreptul sa manance asa cum crede, fara a fi etichetat pentru asta.
P.S. Ultimul comentariu ma face sa ma gandesc ca nu stii care e procentul de resurse pe care il consuma un omnivor versus un vegetarian (ca sa nu mai spun vegan).
octombrie 31, 2013
P.P.S. Scuze, P.S.-ul avea un alt destinatar, am facut o confuzie!
octombrie 31, 2013
dam167, mi-ai inchis gura dupa ce mi-ai bagat cuvintele altora in ea. :)) Nu ma intereseaza problemele vegetarienilor, omnivorilor, animalelor, proprietatilor imobiliare. Eu nu mananc carne pentru ca personal ma simt mai bine fizic fara. Cam cu asta tre sa te certi daca vrei sa ma ‘dovedesti’.
octombrie 31, 2013
@ily, felicitari pentru felul in care gandesti. eu nu sunt vegetariana, dar mi-ar placea sa fiu.
cine stie, poate intr-o zi… 🙂
@dam, ecologistii si vegetarienii sunt toti irationali si superficiali? Iar problemele pe care le ridica nu au rezolvare? Asa, la gramada? :))))))
octombrie 30, 2013
Pe de alta parte, vegetarienii maninca hrana animalelor pe care vor sa le salveze 🙂
octombrie 31, 2013
Ia uite, Costel!!! Mă bucur să te mai întâlnesc. 🙂
octombrie 31, 2013
cand e vorba de mancare si bautura, noi romanii ne dam repede cu parerea 🙂
Eu vin cu un alt argument. Fiind nascuta in nordul tarii, am vazut ca din noiembrie in martie pamantul e acperit de zapada. Oamenii nu ar fi supravietuit acolo, fara vanatoare.
Acum. fiecare isi cunoaste echilibrul, instinctele, poftele corpului (si nu ale mintii,da? ).
Semnat: o fosta vegetariana.
octombrie 31, 2013
Uite că la asta nu m-am gândit niciodată. Îmi amintii acum de cele câteva zile petrecute în Suedia. -29 de grade. Peste tot, în adăposturi găseai blănuri de animale.
Însă niciodată nu m-am gândit că și clima are ceva de-a face cu a consuma sau nu carne.
octombrie 31, 2013
se numeste selectie naturala. E demonstrat ca in zonele mediteraneene, omul primitiv a tconsuma mai putina carne de animal mare.
Alimentatia tracilor, dacilor era vara construita pe ce se culegea, lactate, si carne- mai multa iarna; dar si o cantitate redusa de cereale cultivata. In plus, iarna consumul de carne si grasimi animale era mult mai mare, nu numai pt ca asta aveau ci si pt ca necesarul corpului era mai mare.
Acestea sunt argumentele celor care sustin alimentatia paleo.
Daca ne uitam la alimentatia oarecum recenta, de acum 2-300 sute de ani, vedem ca pt romani, venirea cartofului si porumbului a adus o vitalizare, o crestere a populatiei, deoarece acestea au devenit o sursa importanta si stocuri usor de pastrat peste iarna.
octombrie 31, 2013
@arakelian, referitor la zonele mediteraneene/ zonele nordice si la speranta de viata, crezi ca exista vreo corelare intre tipul alimentatiei si speranta de viata a unui popor/a unei comunitati?
Ca daca da, poate merita sa uitam ce era acum cateva sute de ani si sa fim mai atenti, mai ales ca in general, nu mai depindem de vanat sau de ceea ce ne cultivam singuri in gradina. Sigur, exista exceptii mai ales in romania unde e inca multa saracie si oamenii nu-si permit sa aiba legume si fructe pe masa tot timpul.
octombrie 31, 2013
Dunia, vad ca ai multi cititori vegetarieni. 🙂 Printre ei si eu. Desi nu as dori sa ne separam pe baza acestui amanunt.
Sunt vegetariana prin alegere, dupa un studiu indelungat, dupa cursuri de nutritie, in urma unor experiente care mi-au dat de gandit. In urma unei vindecari fantastice, traite de sotul meu, care acum e vegan convins.
Ideea este ca, asa cum cred ca stii, nu toti vegetarienii sunt agresivi sau cu intentii de prozelitism. As zice ca foarte putini dintre ei sunt asa. La fel, nu toti iubitorii alimentatiei carnate sunt intoleranti cu vegetarienii.
Important este insa ca la baza alegerilor noastre alimentare sa existe informatie serioasa (exclud imaginile sau sloganele de pe FB) si experimentare. Si in cele din urma respect si pretuire pentru oricine alege sa procedeze altcumva.
Oricum, aici, pe blogul Duniei, faptul de a fi sau a nu fi vegetarian e irelevant. Faptul de a fi impatimit de lectura si de frumusetea oamenilor e determinant.
octombrie 31, 2013
Carmen, pe cuvânt, ești perfectă. Mulțumesc. Chiar simt că sunt înțeleasă și că mă fac înțeleasă.
Da, aici e irelevant dacă suntem sau nu vegetarieni, irelevanța o deplasez și-n viața mea personală.
Important este omul, personalitatea sa, caracterul.
Mulțumesc din nou.
Știu perfect că nu toți vegetarienii sunt agresivi în atitudine și nici omnivorii nu sunt toți primitivi, dar nu pot să scriu un text arătând cu degetul, generalul e doar o alegere de a exprima o părere, și de a nu insulta nici un individual.
octombrie 31, 2013
Multumesc, Dunia! Insa adevarul este ca, intre atatia oameni catusi-de-putin-perfecti, am ajuns sa ma simt oarecum comod in miezul propriei mele imperfectiuni.
Ma intristeaza propriile mele tendinte de a ataca atunci cand ma simt atacata…de a devia cursul unei „confruntari” ce ar trebui sa tinteasca exclusiv argumente… Mai ales de a investi pe cel aflat in tabara vecina cu lipsurile altor colegi de-ai lui care m-au ranit in cine mai stie care fereastra de timp…
(Legat de tine, am mai spus: imi place sa te citesc si atunci cand vedem feliile de realitate din alt unghi. Si ai tot dreptul sa iti exprimi parerile. Si stiu ca e dificil sa faci asta fara sa pari macar cateodata razboinic!)
Putem avea optiuni alimentare, ecologice, politice, religioase, vestimentare, financiare, etc diferite…Putem sa le si sustinem cu argumente pertinente. Dar a fi om inseamna infinit mai mult,. Asa cum viata e mai mult decat suma tuturor lucrurilor bune care sunt asezate in matca ei.
octombrie 31, 2013
„Înseamnă o anume sublimare, o anume satisfacere, iar eu cred că vegetarienii au pierdut ceva, pierdere pe care psihicul lor a înlocuit-o cu un substitut, uneori în loc de consum de carne descoperim o lipsă a bunului simț”.
Dunia, marturisesc ca citesc asta si nu-mi vine sa cred ca tu ai scris. Adica tu esti convinsa ca intelegi exact ce se intampla in mintea unui om sau in mintea tuturor celor care au facut la un moment dat alegerea de a se preocupa si de trupul lor, nu numai de minte?
Nu sunt vegetariana, stii asta, insa n-am uitat ceea ce-mi spunea bunica: sa fiu atenta la doua lucruri in viata: la ce bag in gura si la ce-mi iese pe gura. :))
octombrie 31, 2013
Cora, te rog să crezi. Sunt convinsă că un vegetarian care nu a consumat niciodată carne pierde ceva.
Iar eu am grijă și de trup, consider că sunt uneori năucitor de superficială.
Morala asta pe care simți nevoia să mi-o faci aș fi vrut să nu stârnească nici un sentiment neplăcut, dar o făcu. Nu afectează părerea mea despre tine, dar îmi ridică multe semne de întrebare în ceea ce privește această defensivă în care te afli.
Îmi placi tu, ca om pe care l-am descoperit pe blog, îmi plac oamenii de la care am ce învăța, dar nu-mi plac lupii moraliști.
octombrie 31, 2013
Daca tu crezi ca-ti fac morala, inseamna ca asa e, eu nu intentionez nici sa plac cu orice pret, nici sa fiu ipocrita, altfel as fi tacut si m-as fi facut ca ploua, dar mirarea mea tot ar fi ramas.
Habar nu am ce au pierdut vegetarienii pe langa toti hormonii si toate antibioticele pe care noi le ingurcitam impreuna cu carnea atat de savuroasa(exceptand-o pe cea biologica, care se presupune a fi „curata”, dar cati o gasesc si cati si-o permit?).
Stii, cineva mi-a povestit odata cum s-a lasat de carne cand mama ei(medic pediantru) i-a povesti cum bebelusilor intarcati incep sa le creasca sanii imediat ce trec pe carne. Nu e tocmai placut tabloul, pe mine m-a pus serios pe ganduri.
Si presupunand totusi ca oamenii astia pierd ceva, de ce preferam sa credem ca suplinesc cevaul asta cu ceva negativ?
In alta ordine de idei, eu sunt convinsa ca tu ai grija si de trup sau cel putin vei incerca sa ai, mai ales cand o sa vezi cum se depun grasimile, dupa 35 incolo… :))
Imi place sa cred ca ai fost doar suparata si ai scapat cate o exprimare „la general”, dar ca de fapt nu crezi profund in ceea ce ai scris…
noiembrie 1, 2013
Îți spun și ție, cum i-am spus și lui Ily, și lui Adrian. Am preferat generalul pentru a nu arata cu degetul pe cineva anume, pentru a nu intra în conflict direct cu cineva. Generalul te ține oarecum neutru.
Fiecare face alegeri. Pentru mine contează să fie alegerea mea, chiar dacă greșesc. Nu mi-a plăcut nici să cresc la adăpostul experiențelor părinților sau bunicilor. Am un creier, vreau să-l folosesc.
Iar despre carne, nimeni nu renunță la ea cât constituie o plăcere, am scris și în text. Eu am această plăcere și nu am cu ce s-o înlocuiesc. Sunt în a patra zi de înfometare în urma unei cure de detoxifiere, și mărturisesc că abia aștept să savurez carnea.
Nu am fost supărată, nu am scăpat la general, am ales. Cred în ceea ce am scris, exemplul cu caserolele m-a determinat să scriu că acolo există o lipsă de bun simț.
Dacă vreodată revin asupra celor gândite, nu o să ascund, mă caracterizează eclectismul.
noiembrie 1, 2013
„Nu mi-a plăcut nici să cresc la adăpostul experiențelor părinților sau bunicilor. Am un creier, vreau să-l folosesc”.
Hahaha, interesant! Asta e in legatura cu ce?
Unii au modele si sunt fericiti cand unele din modele lor nu sunt atat de departe de casa. E un privilegiu. Folosirea creierului e independenta si e iarasi o alegere.
Am sa-ti mai spun ceva, Dunia, cuvintele frumoase nu pot impodobi trairi altfel, adica le pot impodobi dar se ajunge asa la un fel de eclectism „flamboaiant”(ca tot veni vorba) lipsit de continut.
In rest, sa fim sanatosi si sper sa te ajute aceste saptamani de nemancare de carne, presupun ca ai recurs la ele din convingerea ca e mai bine fara…
noiembrie 1, 2013
Pentru mine, momentan e foarte bine cu carne.
Spune-mi, Cora, spune-mi!
În legătură cu ce? Păi vorbim despre consum de carne. Eu în prezent simt și gândesc ca un omnivor, sfaturile și exemplele de viață sănătoasă fără carne nu se fixează în mine.
Când am născut, am făcut puțină cercetare și am găsit încă o dată consumul de carne sănătos.
noiembrie 2, 2013
Eu cred că ăștia care ziceți că nu mâncați carne nu ați gustat steak argentian. Pe hot stone. Simple as that.